Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z etapów rekrutacji. Jest to zaplanowana rozmowa, podczas której kandydat (czyli Ty) staje naprzeciwko osoby decydującej o przyjęciu do pracy.

Cel pracodawcy: znaleźć najbardziej odpowiednią osobę na dane stanowisko.
Twój cel: pokazanie, że to właśnie Ty nią jesteś.

W trakcie rozmowy musisz się dobrze zaprezentować (patrz autoprezentacja), od pierwszego wrażenia, jakie wywołasz na swoim rozmówcy wiele zależy.

Chcąc dobrze wypaść na spotkaniu z przyszłym pracodawcą, trzeba się dobrze przygotować.
Niezbędne jest, aby znać:

  • Dokładny adres firmy
  • Imię i nazwisko oraz tytuł naukowy osoby, z którą będziesz rozmawiać
  • Informacje na temat danej firmy np. produkty, działalność, osiągnięcia,  struktura organizacyjna firmy.



Warto też zapoznać się z:

 

© 2018 Ośrodek Doradztwa Zawodowego w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Rudzie Śląskiej

Przydatne strony www

NAUKA
PRACA
KARIERA
INNE