Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z etapów rekrutacji. Jest to zaplanowana rozmowa, podczas której kandydat (czyli Ty) staje naprzeciwko osoby decydującej o przyjęciu do pracy.
Cel pracodawcy: znaleźć najbardziej odpowiednią osobę na dane stanowisko. Twój cel: pokazanie, że to właśnie Ty nią jesteś.
W trakcie rozmowy musisz się dobrze zaprezentować (patrz autoprezentacja), od pierwszego wrażenia, jakie wywołasz na swoim rozmówcy wiele zależy.
Chcąc dobrze wypaść na spotkaniu z przyszłym pracodawcą, trzeba się dobrze przygotować. Niezbędne jest, aby znać: - Dokładny adres firmy
- Imię i nazwisko oraz tytuł naukowy osoby, z którą będziesz rozmawiać
- Informacje na temat danej firmy np. produkty, działalność, osiągnięcia, struktura organizacyjna firmy.
Warto też zapoznać się z:
|
|
© 2021 Ośrodek Doradztwa Zawodowego w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Rudzie Śląskiej